Cum arata piata mondiala a tabletelor in acest moment [ANALIZA]
piatatableteappleipadandroidgoogle
Apple a creat in 2010, odata cu lansarea iPad, o noua piata, cea a tabletelor. De atunci compania domina autoritar pe acest segment de dispozitive electronice. Insa batalia se incinge. Google a intrat in lupta cu propriul dispozitiv, Nexus 7, iar Microsoft se pregateste sa introduca pe piata tableta Surface.
Furnizorul de servicii de analiza web Pingdom ne prezinta care este situatia pe aceasta piata tanara de dispozitive electronice. Atentie insa, datele prezentate aici sunt rezultate din traficul pe internet generat de aceste dispozitive si nu de numarul de unitati aflate in uz.
Doar doua platforme conteaza
In acest moment conteaza doar doua platforme, iOS si Android. Restul au o cota de piata foarte mica. De exemplu, Blackberry OS are o cota de piata de doar 0,4% la nivel global. iPad domina in toate regiunile lumii. La fiecare tableta Android conectata la internet aflata in uz in lume sunt 6,6 iPad-uri.
Sunt tari in care iPad are o cota de piata de peste 90%. Este vorba de Marea Britanie (93,1%), Australia (93,2%), Irlanda (90,2%), Noua Zeelanda (90,6%), Suedia (91,2%), Norvegia (92,7%), Danemarca (95%), Islanda (93,6%) si Elvetia (91,7%).
Tarile in care Android sta mai bine sunt Thailanda (iOS 76,5%, Android 23,5%), Taiwan (iOS 79,2%, Android 20,8%), Arabia Saudita (iOS 75,3%, Android 24,3%), Brazilia (iOS 79,8%, Android 20,2%), Argentina (iOS 72,4%, Android 25%), Polonia (iOS 77%, Android 23%), Africa de Sud (iOS 74,5%, Android 25,1%) si Rusia (iOS 77,8%, Android 22,2%).
"Redutele" Android sunt India (iOS 66%, Android 31,9%), Indonezia (iOS 55,6%, Android 44%) si Malaezia (iOS 62,8%, Android 36,8%).
Ramane de vazut cum va arata piata mondiala a atabletelor la cateva luni dupa intrarea pe piata cu propriile dispozitive a Google si Microsoft.
Lucrurile vor fi si mai complicate pentru producatorii Android daca Apple lanseaza in aceasta toamna, asa cum se zvoneste, un iPad mai mic.